Regen speelt Luc Scheepers parten bij NK karten

Een verkeerde bandenkeuze heeft roet in het eten gegooid. Een goede kwalificatie kon tijdens de pre-finale niet omgezet worden in een goede finish. De finale stond in het teken van een inhaalrace, maar podium zat er niet meer in.

Archieffoto door Hans van Zeeland

Dat het een wisselvallig weekend zou worden wisten we. De vrijdag training wat grotendeels droog, zodat de beste droog afstelling neergezet kon worden. Bij de zaterdag training werd het weer al meer regenachtig. Kans om een regenafstelling voor te bereiden. Die hadden we redelijk voor mekaar, maar de droog weer afstelling was prima. Dat bleek wel uit de kwalificatie. Derde plek! Met een miniem gaatje naar de tweede plek. Chapeau voor poleposition. Die ging met 0.2 seconde verschil naar onze teamgenoot.

Na de kwalificatie ging het regenen. Dit zou door gaan tot en met de vrije training op zondag ochtend. Met een regenafstelling redelijk kunnen rijden en aardig mee kunnen gaan met de kop van het veld, dus redelijk tevreden. De aanloop naar de pre-finale werd door regen, motregen en droog weer afgewisseld. Lastig afstellen en kiezen dus. Onze afstelling was zo, dat we bij een opdrogende baan nog snel naar slicks konden gaan. Hadden we dat maar gedaan, want dat bleek bij twee rijders tot 4 seconden sneller te zijn. Luc zijn eindoverbrenging stond nog op droog weer. Dat in combinatie met regenbanden bleek niet te werken. Helemaal terug naar de staart van het veld.

Bij de finale liet Luc zijn ware potentie zien. Vanaf het achterveld mooi naar voren kunnen rijden. Veel in kunnen halen. Soms wel twee tegelijk. Resultaat een vijfde plek. Niet genoeg voor het podium, en het zal erg lastig worden om op een goede positie te eindigen in het eindklassement. Maar… op maandag kon Luc direct door naar het mooie circuit van Le Mans, waarvoor hij een uitnodiging had ontvangen om mee te doen aan de International Trophy; een WK wedstrijd van vijf dagen voor privé rijders. Strijdvaardig om hier alles goed bij elkaar te laten lopen!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.